Shell Held “Community Festival” at Panjang Jiwo

Des 12, 2010

As the culmination of SUPEL programme (Shell for Environment Preservation) at Panjang Jiwo, Prapen, Shell held a “Community Festival” on Sunday, 12 December.

Retail Opening Hours

Nov 16, 2010

Shell Retail sites opening hours during Idul Adha holiday on 17 Nov

Shell Ranked No. 1 Lubricants Supplier Globally For Fourth Consecutive Year

Okt 05, 2010

Customer focus and technology leadership ensured increased market share and competitive lead despite economic recession.

Retail Opening Hours

Sep 08, 2010

Shell Retail sites opening hours during Idul Fitri 1431 H

Shell Inaugurates its Pulau Laut Fuel Terminal in South Kalimantan

Agt 27, 2010

Shell in co-operation with Indonesia Bulk Terminal (IBT) officially opened its Pulau Laut Fuel Terminal in South Kalimantan today.

Sapu Angin 2 from ITS Breaks Record for Urban Concept Combustion Category at the First Shell Eco-marathon Asia 2010

Jul 13, 2010

Nine Indonesian teams swept a total of seven prizes at the inaugural Shell Eco-marathon Asia, held in Kuala Lumpur, Malaysia last week.

First Shell Eco-marathon Asia showcases fuel efficient cars with an Asian twist

Jul 09, 2010

Fuel efficient vehicles with a distinctly Asian touch were spotted at the Sepang International Circuit on the first day of Shell Eco-marathon Asia, an event which gathered 81 student teams from10 countries in the region.

Shell Global Solutions' integrated gas processing and treating technologies

Jun 23, 2010

Shell Global Solutions’ integrated gas processing and treating technologies helps meet environmental requirements while maximising life-cycle profitability.

Shell untuk Pelestarian Lingkungan untuk Mewujudkan PANJI KAMI (Panjang Jiwo Kampung Asri, Mandiri dan Inspiratif)

Jun 13, 2010

Dalam rangka memperingati Hari Lingkungan Hidup yang jatuh pada 5 Juni kemarin, Shell menggelar program SUPEL (Shell Untuk Pelestarian Lingkungan).

Shell Indonesia and Circle K Strategic Alliance

Jun 11, 2010

New Convenience Store Concept at Shell Retail Outlets.

Shell Indonesia Celebrates One Million Man-Hours Without Loss Time Injury

Jun 08, 2010

Today, Shell Indonesia together with all Shell’s offices around the globe celebrates Safety Day 2010 as a part of its commitment on delivering a high standard of Health Safety Security Environment (HSSE) and encouraging a culture of compliance with regulations, policy, standards, and practice, whenever and wherever Shell operates.

Turut Membangun Karakter Bangsa: Tim Indonesia Untuk Shell Eco-marathon Asia 2010

Mei 11, 2010

Sebagai puncak acara peringatan Hari Pendidikan Nasional tahun 2010, Kementerian Pendidikan Nasional akan memperkenalkan sembilan kendaraan hemat energi karya anak bangsa dari empat universitas negeri terkemuka UI, ITB, ITS dan UGM yang akan mewakili Indonesia dalam ajang Shell Eco-marathon (SEM) Asia 2010.

Cleaning Technology for Your Vehicle: Shell Helix Launches ‘Clean Inside Wave Two” Campaign

Apr 30, 2010

Shell Indonesia introduces the ‘Clean Inside Wave Two’, a powerful new advertising campaign by Shell Helix as part of its global program.

UI Wakili Indonesia Dalam Kompetisi Shell Eco-marathon Asia 2010

Apr 30, 2010

Mahasiswa UI Ciptakan Kendaraan Hemat Energi dan Ramah Lingkungan.

Mahasiswa ITB Memulai Perjalanan Menuju Kendaraan Hemat Energi

Apr 26, 2010

Institut Teknologi Bandung meluncurkan tiga kendaraan hemat energi hasil karya mahasiswa ITB yang akan berpartisipasi dalam kompetisi Shell Eco-marathon (SEM) Asia, pada bulan Juli 2010 di Sirkuit Sepang, Malaysia. Ketiga kendaraan ini dirancang dan dibangun oleh tiga tim mahasiswa ITB untuk menjawab tantangan kompetisi yaitu menempuh jarak yang ditentukan dengan konsumsi bahan bakar minimal.

Kementerian Koperasi & UKM dan Shell Indonesia Menandatangani Nota Kesepakatan Pengembangan Wirausaha Muda Indonesia

Mar 31, 2010

Pengangguran dan peningkatan kesejahteraan masyarakat masih merupakan masalah yang perlu mendapat perhatian serius di Indonesia. Pemberdayaan pengusaha dan pemerintah sebagai salah satu penggerak dan pemacu munculnya pengusaha-pengusaha muda baru di Indonesia merupakan salah satu solusi yang konkrit yang dapat dikerjakan. Dalam rangka pengembangan wirausaha muda di Indonesia, Kementerian Koperasi & UKM bersama PT Shell Indonesia menjalin kerjasama.

Jarak Anyer-Panarukan Dengan 1 Liter Bensin

Mar 17, 2010

UGM Meluncurkan Semar: Mobil Hemat Energi dan Ramah Lingkungan

Shell LiveWIRE Business Start-Up Awards (BSA) 2010: Searching for Inspirational Young Entrepreneurs

Feb 16, 2010

Shell Indonesia invites all potential young start-up entrepreneurs in Java and Bali to participate in the Shell LiveWIRE Business Start-Up Awards 2010.

Garuda Indonesia and Shell Indonesia Signs Corporate Agreement

Feb 10, 2010

As part of its initiative to increase services to its corporate clients and to support the mobility of PT. Shell Indoensia’s employee and their families, PT. Garuda Indonesia (Persero) and PT Shell Indonesia signs an agreement in “Corporate Sales.”

Shell LiveWIRE Business Start-Up Awards 2010 registration is now open!

Jan 25, 2010

Shell LiveWIRE is proud to announce that Shell LiveWIRE Business Start-Up Awards 2010 registration is now open!

Shell Luncurkan Situs Amandijalan.com

Jan 19, 2010

Pentingnya keamanan di jalan tidak dapat dipandang sebelah mata dilihat dari tingginya angka kecelakaan dan akibat yang ditimbulkannya. Berdasarkan data dari Polda Metro Jaya, jumlah kecelakaan lalu lintas di DKI Jakarta pada tahun 2009 mencapai 6.896 kejadian, termasuk luka ringan, luka berat dan meninggal dunia. Jumlah ini meningkat 7,51 persen atau 503 kasus dibandingkan tahun sebelumnya. Sebagai bagian dari rangkaian program kampanye aman di jalan yang telah dilakukan, kali ini Shell meluncurkan sarana informasi berbasis internet www.amandijalan.com yang dapat memberikan informasi dan edukasi kepada semua pengguna jalan baik pengendara bermotor, sepeda maupun pejalan kaki.

Satu Liter Bensin Untuk 1.000 km

Jan 11, 2010

ITS meluncurkan Sapu Angin 1, mobil hemat energi dan ramah lingkungan dengan target 1 liter untuk menempuh jarak 1.000 km. Mobil yang berbahan bakar bensini ini rencananya akan diikutsertakan dalam kompetisi internasional Shell Eco-marathon (SEM) 2010 yang akan dilaksanakan pada bulan Juli 2010 di Sirkuit Sepang, Kuala Lumpur, Malaysia.